سیستم های صوتی

آموزش کار با اکو همراه (بخش نخست)

* آموزش کار با اکو همراه و کاتالوگ اکو همراه (اکو همراه 5 اینچ تکنو ساند مدل TS 60)(بخش نخست):

برای آموزش کار با اکو همراه یا باند پرتابل و کار با پنل ها و ولوم های مختلف آن برای نمونه و شروع دستگاه اکو همراه 5 اینچ تکنو ساند مدل TS 60 را انتخاب کردیم تا در سایت آدیو ایکس AUDIOX آن را آموزش دهیم.

توجه داشته باشید که برای خرید اکو همراه یا خرید باند پرتابل می توانید به بخش فروشگاه آدیو ایکس مراجعه کنید.

تجهیزات دستگاه اکو همراه 5 اینچ تکنوساند برای آموزش کار با دستگاه اکو همراه:

جهت آموزش کار با اکو همراه می بایست تجهیزات مختلف و امکانات این قبیل دستگاه ها را بطور کامل دانست:

  • مجهز به دستگاه ضبط و پخش با فرمت MP3
  • مجهز به کلید Delete جهت پاک کردن فایل های ضبط شده و فایل های موجود در فلش مموری
  • مجهز به شارژ هوشمند بدون نیاز به قطع و وصل با توانایی شارژ باطری هم زمان با استفاده از برق جهت تغذیه دستگاه و استفاده از آن (دارای نمایشگر دو رنگ در حال شارژ قرمز و شارژ کامل سبز)
  • مجهز به وردی AUX
  • مجهز به آمپلی فایر استریو با قدرت و کیفیت بالا به همراه خروجی باند اضافی با ولوم کنترل جدا

توضیح پنل ها برای آموزش کار با دستگاه اکو همراه:

آموزش کار با اکو همراه-آموزش کار با باند پرتابل

آموزش کار با اکو همراه

کلیه اجزاء پنل اکو همراه برای آموزش کار با اکو همراه مانند ولوم ها، جک های ورودی و خروجی در پنل جلو و پشت اکو همراه یا باند پرتابل شماره گذاری شده و بطور کامل توضیح داده شده است بشرح ذیل:

  1. ولوم میکروفن یک MIC1: این ولوم برای کنترل حجم صدای وردی میکروفن وصل شده به اکو همراه می باشد این میکروفن می تواند باسیم یا از طریق میکروفن بیسیم و دستگاه آن وصل شود.
  2. ولوم تکرار Repeat: این ولوم برای کنترل تعداد تکرارهای افکت اکو می باشد بدین معنا که اگر ولوم را به سمت راست بچرخانید تعداد تکرارهای اکو بیشتر شده و صدا با تکرارهای بیشتری از اکو همراه پخش می شود.
  3. ولوم تأخیر Delay: این ولوم برای کنترل زمان تأخیر بین تکرارها می باشد بدین معنا که اگر ولوم را به سمت راست بچرخانید زمان بین تکرارها بیشتر شده و تکرارهای دستگاه اکو همراه یا باند پرتابل با تأخیر بیشتری پخش خواهد شد.
  4. ولوم کنترل صدای زیر Treble: این ولوم برای کنترل فیلتر بالاگذر می باشد بدین معنا که اگر این ولوم بیشتر به سمت راست چرخانیده شود صدا دستگاه اکو همراه یا باند پرتابل تیز تر (زیر تر) پخش خواهد شد.
  5. ولوم کنترل صدای بم Bass: این ولوم برای کنترل فیلتر پایین گذر می باشد بدین معنا که اگر این ولوم بیشتر به سمت راست چرخانیده شود صدای دستگاه اکو همراه یا باند پرتابل بم تر و با بیس بیشتری پخش خواهد شد.
  6. ولوم کنترل بلندگوی خارجی/صدای USB/AUX : این ولوم صدای بلندگوی خارجی را کنترل می نماید و همچنین صدای USB Player یا پخش کننده یو اس بی اکو همراه یا باند پرتابل را کنترل می نماید، این ولوم برای کنترل حجم صدای ورودی به اکو همراه یعنی جک AUX نیز می باشد که می توان منابع صوتی از قبیل ضبط صوت، رادیو، گیتار و غیره را به این ورودی متصل نمود و به وسیله این ولوم صدای آن را کنترل نمود و مزیت این ورودی این است که از مدار افکت (اکو) مجزا می باشد و سیگنال متصل شده به این ورودی از اکو همراه افکت نخواهد داشت.
  7. جک ورودی میکروفن یک MIC1: این ورودی اکو همراه برای میکروفن می باشد که با ولوم شماره یک کنترل می شود.
  8. جک ورودی سیگنال صوتی AUX: این وردی برای اتصال منابع صوتی مانند ضبط صوت، رادیو، انواع ساز های موسیقی و … به اکو همراه یا بلندگو پرتابل می باشد.
  9. کلید برگشت به عقب change folder/previous or backward: با فشردن هر بار این کلید، USB Player دستگاه اکو همراه یک آهنگ (Track) به عقب باز می گردد و با فشردن و نگه داشتن این کلید بمدت 3 ثانیه USB Player یک فولدر (Folder) به عقب باز خواهد گشت.
  10. کلیدپخش و توقف پخش و ضبط صدا Play & pause & Record: با فشردن یک بار این کلید USB Player شروع به پخش خواهد کرد و با فشردن مجدد پخش متوقف خواهد شد. با فشردن و نگه داشتن این کلید به مدت 3 ثانیه دستگاه شروع به ضبط صداهای ورودی خواهد کرد و با فشردن مجدد این کلید فایل ضبط شده را ذخیره کرده و همان فایل را پخش خواهد کرد.
  11. کلید رفتن به جلو Next or Forward/Change folder:با فشردن هر بار این کلید USB Player یک آهنگ (Track) به جلو می رود و با فشردن و نگه داشتن این کلید به مدت 3 ثانیه USB Player یک فولدر (Folder) به جلو خواهد رفت. در صورت نگاه داشتن کلید به مدت طولانی صدای USB Player رو به افزایش رفته تا به حداکثر برسد.
  12. درگاه ورودی یو اس بی USB Port: این درگاه برای اتصال انواع حافظه های یو اس بی به دستگاه تعبیه شده است. نکته: حتماً به خاطر داشته باشید در زمان ورود و خروج یو اس بی به دستگاه از آوردن فشار زیاد و اتصال در جهت بالعکس خودداری نمایید.
  13. نمایشگر شارژر LED Charge(Charging=red & Full charge=green): اکو همراه 5 اینچ تکنوساند دارای شارژر هوشمند می باشد که به صورت قطره ای باطری را شارژ کرده که طول عمر باطری را به مقدار قابل توجهی افزایش می دهد و در اکو همراه های دیگر معمولاً این سیستم شارژ مو جود نمی باشد. زمانی که دوشاخه دستگاه به برق متصل شود، LED قرمز نمایشگر شارژ باطری روشند شده که نشانگر در حال شارژ بودن باطری می باشد و تا زمانی که شارژ باطری کامل نشود LED سبز روشن نخواهد شد و هرگاه که باطری به شارژ کامل رسید بصورت اتوماتیک LED سبز روشند شده و جریان شارژ به صورت ثابت باقی می ماند، ضمناً این دستگاه قابلیت شارژ باطری هم زمان با استفاده از برق جهت تغذیه دستگاه و استفاده از آن را نیز دارا می باشد.
  14. نمایشگر روشن و خاموش بودن دستگاه LED Power: در صورت روشن شدن دستگاه این چراغ روشن می شود.
  15. کلید روشن و خاموش Power: این کلید برای روشن و خاموش نمودن دستگاه تعبیه شده است.
  16. چشمی کنترل IR Remote: در زمان استفاده از ریموت کنترل، می بایست کنترل در راستای چشمی IR قرار بگیرد.
  17. جک بلندگوی خارجی یا اضافی دستگاه اکو همراه یا باند پرتابل EXT Speaker: این جک خروجی در پشت دستگاه برای اتصال یک باند اضافی می باشد که می توانید آن را با ولوم شماره 6 کنترل کنید.

ادامه مقاله آموزش کار با اکو همراه را بخش پایانی مطلب مطالعه کنید همچنین می توانید مطلب اکو همراه یا باند پرتابل و تمام آنچه برای خرید بدانید را مطالعه کنید.

کپی کردن مطالب سایت فقط با ذکر منبع بلامانع می باشد.

یکی از بلندگو های پیشنهادی بلندگو پرتابل 10 اینچ شارژی می باشد.